Jak gotować brokuły?


 Mało kalorii a dużo witamin to dobre połączenie. Wiele warzyw i owoców dostarcza nam tych niezbędnych do życia witamin i minerałów. Jednym z najbardziej zwitaminizowanych warzyw jest brokuł. Ale jak go przygotować, zeby zachować jak najwięcej wartości odżywczych?Zdrowe odżywianie to dobra decyzja na zmianę stylu życia. Po zmianie diety od razu odczujemy zmianę na lepsze. Nasze samopoczucie zmieni się z pewnością po zastosowaniu owocowo warzywnej diety. Wzbogacenie diety o warzywa i owoce da nam również więcej siły i chęci do działania. Zdrowe odżywianie wpłynie niewątpliwie na naszą skórę, włosy i paznokcie. Dieta bogata w zielone warzywa jest dietą niskokaloryczna ale bardzo dobrze wpływającą na nasz organizm. 

Sposoby na dobrze przyrządzonego brokuła

Brokuły to jedne z najlepszych warzyw na dietę, ponieważ są źródłem wielu witamin i minerałów, a poza tym mają bardzo niski indeks glikemiczny. Brokuły najlepiej jest gotować w wodzie z dodatkiem soli lub po prostu na parze. Gotowanie brokułów jest bardzo proste i szybkie. Jest parę wskazówek, które można zastosować. Na pewno trzeba dobrze umyć brokuł. Nie ważne że później i tak wrzucisz go do gorącej wody i większość zarazków się zabija, ale lepiej dmuchać na zimne. Podziel brokuł na kilka części i wrzuć do garnka. Zalej wodą garnek tak aby wszystkie kawałki brokuła były zakryte. Nie nalewaj ani za dużo wody ani za mało, bo brokuły nie ugotują się do końca. Następnie, możesz dodać pół łyżeczki cukru. Może to dziwne, ale cukier pomaga wydobyć brokułowy smak oraz sprawi, że jego kolor pozostanie soczyście zielony. Gotuj brokuł od 5 di 10 minut. Nie przekraczaj tego czasu, bo warzywo stanie się bardzo miękkie i będzie się nadawać jedynie na puree lub krem. W zależności czy lubisz bardziej chrupkie warzywa czy bardziej miękkie to gotuj brokuł 5-6 minut aby był chrupki albo 9-10 minut aby warzywo było bardziej miękkie.